Ziekenhuizen en overheidsopdrachten: vijf jaar en twee wetgevingen overheidsopdrachten verder, quo vadis? (dag 2)

14 september 2018 @ 09:00 - 17:00

Berchem (Antwerpen)

Inschrijven

Inleiding

Vijf jaar geleden werd "definitief" beslist om ook ziekenhuizen onder de wetgeving overheidsopdrachten te laten vallen. Nu, twee wetgevingen later, is het moment gekomen om de balans op te maken van de situatie van de overheidsopdrachten binnen de ziekenhuissector, en vooruit te kijken naar de komende ontwikkelingen. Gedurende dit tweedaagse congres gaan we op praktische wijze en in verschillende workshops dieper in op de praktijk en de evolutie van wetgeving en rechtspraak. Meerdere sprekers -die elk op hun domein deze evolutie in de praktijk hebben gevolgd- zullen u wegwijs maken tijdens dit congres. Om ons programma zo gericht mogelijk af te stemmen op onze doelgroepen, zal u op dag 2 -afhankelijk van uw functie- ingedeeld worden in enerzijds de zaal "overheidsaankopers" en anderzijds de zaal "bedrijven". Dit is een tweedaags congres. U bent bij inschrijving automatisch ingeschreven voor de 2 volledige dagen! Klik hier voor het programma van dag 1.

Programma

08u30
Registratie van de deelnemers en welkomstkoffie

09u00
Traject OVERHEIDSAANKOPERS: Hoe komt een aankoopdossier tot stand en hoe vertalen we dat naar bestekken?

Dhr. Eric De Brabanter (vennoot en zaakvoerder van AAA+ Partners in Zorg)

  • Het ontstaan van de behoefte en hoe planmatig hierop sturen
  • De marktanalyse en welke vragen concreet te stellen
  • De beslissing en beheercyclus
  • Praktisch buikbare sjablonen en check-listen ter ondersteuning van deze aanpak

09u00
Traject BEDRIJVEN: Hoe u als bedrijf (nog beter) voorbereiden op overheidsopdrachten van ziekenhuizen?

Dhr. Tony Mortier (Inspecteur, Inspectie van Financiën)

Vijf jaar na de (officiële) invoering van de wetgeving overheidsopdrachten in het ziekenhuisuniversum hebben meerdere ziekenhuizen en farmaceutische/medische providers reeds grote stappen gezet inzake de toepassing van de wetgeving overheidsopdrachten. Maar deze trend is niet uniform en standard verspreid wat op zich een risico en een uitdaging voor elk van de actoren inhoudt. Voorts brengt de continue evolutie op vlak van wetgeving, financiering en techniek met zich mee dat de positionering van de bedrijven een continue evaluatie en bijsturing beoogt. De spreker gaat dan ook dieper in op een aantal van deze uitdagingen en sommige manieren waarop bedrijven – en dus uiteindelijk ook de ziekenhuizen, de patient en de financiering, hierop kunnen anti/participeren.

11u30
Terugkoppeling en synthese tussen de beide zalen

Dhr. Eric De Brabanter (vennoot en zaakvoerder van AAA+ Partners in Zorg) & Dhr. Tony Mortier (Inspecteur, Inspectie van Financiën)

12u30
Middagpauze en warme lunch

13u45
Traject OVERHEIDSAANKOPERS: Het bestek staat online, we ontvangen offertes en vergeten de nazorg niet!

Dhr. Eric De Brabanter (vennoot en zaakvoerder van AAA+ Partners in Zorg)

  • Het publiek traject en de ontvangst en evaluatie van offertes
  • De nazorg: structuur van opslag van het dossier, contractbeheer, leveranciersbeheer, …
  • Wat is aankoopmaturiteit? Wat is contractmaturiteit?
  • Praktisch buikbare sjablonen en check-listen ter ondersteuning van deze aanpak

13u45
Traject BEDRIJVEN: Hoe u als bedrijf (nog beter) voorbereiden op overheidsopdrachten van ziekenhuizen? (vervolg)

Dhr. Tony Mortier (Inspecteur, Inspectie van Financiën)

15u45
Terugkoppeling en synthese tussen beide zalen

Dhr. Eric De Brabanter (vennoot en zaakvoerder van AAA+ Partners in Zorg) & Dhr. Tony Mortier (Inspecteur, Inspectie van Financiën)

16u30
Netwerking

17u00
Einde van het congres

Prijs

  • Pijs non-profit: € 400 (excl. btw)
  • Prijs profit: € 625 (excl. btw)

Bovenstaande bedragen zijn de prijzen per dag. Voor twee dagen betaalt u respectievelijk € 800 (excl. btw) en € 1250 (excl. btw).

KMO-portefeuille
Deelnemers uit de profitsector kunnen gebruik maken van de KMO-portefeuille en zo 30% of 40% van het inschrijvingsgeld recupereren.

Korting voor VAS-leden
Leden van het VAS (Vlaams Artsensyndicaat vzw) ontvangen een korting van 15% op het inschrijvingsgeld. Indien u recht heeft op deze korting, gelieve dit te vermelden in het veld 'opmerking' bij uw online inschrijving. Deze korting is niet cumuleerbaar met andere kortingen.

Hoe betalen?

Inschrijven

Erkenningen

OVB (mits voldoende interesse): erkenning in aanvraag.

Ziekenhuisapothekers - mits voldoende interesse (module 1: organisatie en beheer van ziekenhuizen): erkenning in aanvraag.

Locatie

Bluepoint Antwerpen (ALM Berchem)

Filip Williotstraat 9
2600 Berchem (Antwerpen)

Routebeschrijving

Vragen

Contacteer Barbara Castermans (0473/222.152)

barbara.castermans@confocus.be

Meer contactgegevens

Sprekers

Pin It on Pinterest

Share This